پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4162
-
الف
+

انتخاب دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

داود فتحعلی‌بیگی به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی شد

شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی طی حکمی داود فتحعلی‌بیگی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی منصوب کرد.

به گزارش آی فیلم به نقل از مرکز هنرهای نمایشی، پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت شهرام کرمی حکم دبیری داوود فتحعلی بیگی را امضا کرد.

در حکم فتحعلی‌بیگی نوشته  شده است: «هنرهای ملی ایران اسلامی و به ویژه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی بی‌گمان از گرانسنگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی کشور است که چونان دُر کمیابی در ساحت هنر جهان می‌درخشد و با گونه‌ها و شاخه‌های متنوع و منحصر به فرد مورد اقبال و استقبال پژوهشگران، هنرمندان و هنر دوستان از سراسر جهان است. جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گام ارزشمندی در راه حفظ و ترویج این گونه‌های ناب هنری و دریچه روشنی برای شناساندن بیش از پیش این سرمایه پر قدر و قیمت و نیز تکریم و پاسداشت هنرمندان توانای این عرصه است.»

کانون نمایش‌های آیینی و سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با شعار «نمایش سنتی فرصتی برای تئاتر معاصر ایران»، مرداد 1398 و همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر  برگزار می‌کنند.  

داود فتحعلی‌بیگی، کارگردان، نویسنده، بازیگر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال  1356و دارای مدرک درجه ‌یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1380 است.

فتحعلی بیگی مدیریت تالار محراب را از 1365 تا 1374، مدیریت اداره تئاتر را از 1376 تا 1384، عضویت و ریاست هیئت‌مدیره انجمن تعزیه ایران از 1384 تا به‌ حال و دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر آیینی و سنتی را در کارنامه فعالیت‌های اجرایش دارد.

غ.ن/ا.ز

 

نظر شما
ارسال نظر